Sardinien

Sitter hemma i soffan med en kopp kaffe och en sovande bebis bredvid mig. Regnet piskar mot fönstren och jag konstaterar att det är höst!

Förra veckan spenderade vi i Italien och på Sardinien, heeeelt fantastiskt och just idag längtar jag tillbaka lite extra. Vi åkte med ett kompispar som har barn som är exakt lika gamla som våra. Vi var alltså 4 st vuxna, 2 st snart 3 åringar och 2 st 5 månaders bebisar. Cirkusen som vi kallade oss! 🙂

Vi flög till Olbia (direktflyg ifrån Arlanda) och när vi landade tog vi en transfer buss i ca 50 min till en liten stad som heter Cannigione. Vi bodde på ett jättefint hotell som heter Cala de Falco och som låg precis vid havet och med en stor härlig pool med utsikt över hav och berg. Vi ville inte bo i något stort opersonligt hotellkomplex utan något mer mysigt med känsla av Italien. Hotellet var faktiskt över förväntan och mycket finare i verkligheten än på bilderna när vi bokade.

Vi bodde i varsitt rum med terass ut till en lite mindre pool och en härlig trädgård med blommor, olivträd, fikonträd och stora buskar av rosmarin. Sååå vackert!

Eftersom det är ett projekt att bara få med alla ungar utanför dörren så höll vi oss mest runt hotellet. För oss trötta småbarnsföräldrar så var det skönt att bara hänga vid poolen och nere på stranden. Det fanns en massa utflykter att göra men utan bilbarnstolar, bebisar som ska hållas i skuggan och trotsiga 3 åringar så kändes det väldigt skönt att bara vara. Hade vi haft en vecka till så hade man tagit med cirkusen runt på lite fler aktiviteter men en vecka går så fort och vi hann inte ens se allt i lilla staden vi bodde i.

Hotellet kändes väldigt barnvänligt med barnpool och en massa roliga leksaker, en stor härlig gräsmatta med lekplats och andra aktiviteter. Vi var ju inte där under högsäsong och det var perfekt tid eftersom det inte alls var så mycket folk. Vi hade strålande sol och 30 grader varje dag förutom 1 dag då det mulnade på och regnade lite på eftermiddagen.

På kvällarna lagade vi antingen mat hemma eller gick ut och åt på de mysiga restaurangerna. Det var skönt att kunna laga mat hemma då de flesta restauranger öppnar vid 19 tiden (Italy-style) så ungarna kunde äta middag innan vi gick ut. Jag älskar verkligen Italien och vill verkligen åka tillbaka till Sardinien och upptäcka mer av ön när barnen blivit lite större!

Tryck gärna på lilla hjärtat om ni gillar inlägget! ❤️